6 vänner – 2 bilar

by

En preliminär resplan är spikad. Två bilar står redo. 6 vänner är redo att återupptäcka Sverige, nåja för irländarn är målet att upptäcka Sverige för första gången. 4000 kilometer väg ligger framför dem.

Om 10 dar börjar resan, från Högsby till Stockholm. Via Göteborg, Falun och Abisko.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

In Google-english: A provisional itinerary is nailed. Two cars are ready. 6 friends are ready to return to Sweden, well for irländarn the objective is to detect Sweden for the first time. 4000 kilometers of roads before them.

If 10 days beginning the journey, from Högsby to Stockholm. Via Gothenburg, Falun and Abisko.


15 svar to “6 vänner – 2 bilar”

  1. Måns Says:

    fantastiskt!

  2. staffan Says:

    Ja, visst är det. Jag ser verkligen fram emot det. Det kan ju bara blir bra.

  3. eric Says:

    ja, jag hatar det.

  4. liv Says:

    i think we should write all our inlagg in google- english!

  5. Staffan Says:

    Ja, Google-English är härligt, mitt förslag är att vi – i alla inlägg – gör om jag gjort här, skriver på svenska och klistrar in Google-engelskan under. Vill skriva på engelska – kanske Cian – kan man klistra in Google-svenska under. Det är ju lika lätt.
    – – – – – – – – –
    Yes, Google English is wonderful, my proposal is that we – all messages – do if I have done this, write in Swedish and paste them into Google in English. To write in English – perhaps cian – you can paste the Google in Swedish. It is equally easy.

  6. Cian Says:

    Great idea. Or i could translate english to google swedish, back to google english, and post both. do we get seperate logins so we can post under our own names?

    ———————————————————————————-

    Bra idé. Eller jag kunde översätta engelska till Google svenska, tillbaka till google engelska, och efter båda. får vi separata inloggningar så vi kan skicka under vårt eget namn?

  7. staffan Says:

    Yeah or maybe via some other language, Google knows everything. And yes we all get separate logins, I just didn’t know your e-mail before. Now I do though so you get an invite soon or soonly.
    – – – – – – – – – – – – – – – –
    Ja, oder vielleicht über eine andere Sprache, Google weiß alles. Und ja, wir alle bekommen separate Logins, ich wusste nicht, Ihre E-Mail vor. Jetzt bin ich aber so erhalten Sie eine schnell laden oder soonly.
    – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
    Ja, eller kanske ett annat språk, Google vet allt. Och ja, vi alla att få separata inloggningar, jag visste inte din e-post. Nu är jag dock, så får du en snabb nerladdning eller soonly

  8. Isabell Says:

    så ni ska till stockholm i alla fall!

  9. J & katterna Says:

    Hallå där, hoppas att ni har det toppen. Här hemma rullar det på som det ska. Damsugit (detta känner jag att det är många som verkligen är intresserade av, men så här är det och förblir under ngr veckor.. ). Var va jag! just det, dubbelt med vatten till the cats och jag undrar ifall ni har fler växter än de två i köket?!

    Vidare så fick ni en kontrollkopia av adressänd, alltså inget att skriva på 😉

    Må solen och gud vara med er.. Kramar från Malmö..

  10. J & katterna Says:

    Hej igen!! Varmt och skönt är det här, och de två gröna vid köksfönstret lever, otroligt att jag lyckas med det 🙂 Nåja vatten och sol så löser ju det sig själv.. Fixar nytt kattkäk idag, blir torrisar så klart.

    Nu börjar min semester och jag frågade chansen på Manuela igår och hon sa ja! hahahaha.. utan tvång och hon fick några svars alternativ som: ja, nä, vet inte och måste tänka.. så livet är göttigt..

    Hoppas att ni har det sjukt bra där ni är..

    Kram från mig and the claw-gang 🙂

  11. Pappan Says:

    Var är ni och och varför inte någon annanstans ?

  12. J & katterna Says:

    Idag är det stor städ.. Regn omvart annat med sol, och snart är det uppladdning då malmö ska spela på hemmaplan. 😉

    Ingen post och inget annat igentligen att rapportera härifårn..

    Hoppas att ni har det kanon.. 😉

  13. annika Says:

    ojojoj, abisko på 10! dagar. det låter riktigt roligt och det ska det oxå bli att följa er. ha det bra

  14. Ida Says:

    you forgot about öland!

  15. getting Back together Says:

    getting Back together

    6 vänner – 2 bilar | Road Trip Sweden 2009

Lämna en kommentar